tisdag 13 december 2016

Trevande start

Välkomna till min blogg som jag skriver utifrån mina erfarenheter från den kurs i Aktionsforskning som jag går.
Att som undervisande lärare inom lärarutbildningen vid Stockholms Universitet själv gå en kurs är ett ypperligt sätt att få tid att vrida och vända på sina egna tankar. Att ge sig själv en möjlighet att få stanna upp, och blicka på sin profession från ett annat perspektiv.
Aktionsforskning handlar kortfattat om att identifiera något som man vill utveckla. Genom att reflektera kring det man identifierat lägger man upp en plan för hur man vill göra det annorlunda och genomför sedan sin Aktion. Efter det reflekterar man kring hur det gick nu. Inom Aktionsforskning handlar det om att genomföra detta i flera cykler.
På denna blogg kommer jag att ta upp mina steg i att identifiera, planera, ta Aktion och reflektera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar